Monday, October 31, 2005

Fredag sjekka jeg ut av hotellet, GODT!! Margrethe satt en form for "barnevakt" hos ei norsk jente som heter Kim i helga. Jegg måtte ligge der fordi rommet mitt var ikke ordetlig klart før lørdag, så vi etter en morsom middag med morsomt drikke, leide oss en morsom film, som vi så i dette fantastisk store og morsomme huset i Santa Monica på en ganske gedigen flat screen.

Vi så forøvrig "a lot like love" med Aston Kutcher og jeg vil vel si det var en bra film på tross av at jeg hater romantiske komedier. Denne filmen var faktisk enda mere romantisk enn komisk og på enn sånn måte som tilogmed JEG syns var litt romantisk til tider. Det får vel ikke meg til å hate det noe mindre akkurat, men det var en bra film.

Lørdag var vi å henta Kim på skolen, smurfa litt rundt og havna på ei spesiell is-sjappe tilslutt. Selvfølgelig etter vi hadde spist litt god mat, igjen. Men den is-sjappa ass! Hadde det vært noe lignende i Norge hadde man tjent gryn for å si det sånn! Mine to søstre hadde iallefall vært stamkunder!

Må melde om at Margrethe skulle innom og fikse tå-neglene sine på en manekyr salong og jeg hang på slep. "Manekyr for that guy" sa Margrethe og før jeg visste ordet av de satt det ei koreansk dame og pella død hud ut fra fingertuppene mine. Ganske digg når alt kommer til alt, men jeg kom ut igjen med negle lakk da... Ja, nei..!


I dag har vi vært i kirken der Margrethe synger. Måtte reise tidlig så jeg var overnattingsgjest i huset til Kim i natt også.
Etter det var vi på stranda og spillte volleyball. Hver søndag kl 14 samles det en gjeng skandinaver og spiller volleyball på Venice beach til mørket kommer og tar over. Ganske bra tradisjon. Etter det tar den lokale baren ansvar, gir oss mat og øl, og deretter tok en fyr som heter Svein og kommer fra Bergen ansvar og forer oss med Jacuzzi! Boblebad.

Hvilket bringer meg til nåtiden. Jeg fikk dermed ikke "sjekka inn" i huset der jeg bor før ett og et halvt døgn på etterskudd, kl 11 på kvelden og de hadde lagt seg! eh! litt flaut, men de påstod at de bare så på tv! Snille folk tror jeg ass!!

Nå skal jeg legge meg! God natt!!

8 Comments:

At 3:37 AM, Anonymous Anonymous said...

Hi holloi!
Håper virkelig dette med neglelakk blir en vane! Mange fine farger...
Mildværet har jo for alvor tatt over her da... Grønn plen og stengte skitrekk. Krysser fingra for litt kulde uti uka, så blire vel ratt spretting av sesongkortet tæll uka att!
Skreien Skimovie var forøvrig et herlig verk! Gleder meg til oppfølgeren!
Hygg demses i ammerika!

 
At 4:36 AM, Blogger David said...

Råkkenråll. Som du sikkert har fått med deg, ble Enga seriemestere her i Gnoreg på laurdag. Så nå er jeg David glad. Hvor glad? SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad! *viser med henda*

 
At 4:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Danna is - baren skulle je jenne ha vøri på!!!!! Koselig å sjå at du har det fint! Nyt tida og ha det fortsatt KULT I USA!!!!!
Klem fra faster

 
At 5:38 AM, Anonymous Anonymous said...

Nytt hus, nye negler (lakk er innmari upraktisk hvis en skal gjøre noe, synes jeg), ny is-bar! Høres fortreffelig ut. Kfgtl

 
At 7:11 AM, Anonymous Anonymous said...

åååååååååååååå.................. jeg vil også spise is..........
klem kari elise

 
At 9:46 AM, Anonymous Anonymous said...

Åh..... Den ISEN sku je ha smakt!!!! Og volleyball og øl..... Eller forresten, det siste har vi visst her også :) MEN! Du har sand mellom tærne og lakk på neglene!! Vi har itte så mye som ett snø-fnugg igjen engang................................ forskjell på folk heter det visst.... Men smiler læll!! Hipp hurra :)
Kose deg fortsatt!! :)
Klem anna cec

 
At 10:49 AM, Blogger KuleKnut said...

Hehe! God Ski film!

og GRATULERE Enga!!

Nårdet kommer til is-baren, ALLE skulle vært der ja! Vil spare dere for å forklare hvordan de gjorde det for dere vil ikke tåle å høre det tror jeg?

 
At 2:16 PM, Anonymous Anonymous said...

Sjølom jeg ikke en sørumer i iseting, skulle det vært artig å ete is og å SE på vollyball! Ha det bra fortsatt! Skfm

 

Post a Comment

<< Home