Tuesday, November 08, 2005

..formsvingninger..

En kjapp oppdatering:

Fredag satt jeg nok en gang å rabla litt musikk, det er jo liksom jobben min her da, før Margrete og jeg stakk og spiste litt kjapp mat før vi traff Runar og Chris. De skulle på kino, Margrete var trøtt så hu reiste hjem, men jeg slengte meg med på guttefilm. Jarhead, og handler om militæret og Kuvait krig. Det eviggamle plottet som går fra offiser som skriker til rekruttene, via trening, sakte bli mann, komme i krigen, se folk dø, komme hjem og ha psykiske problemer. En uendelig historie som gjenfortelles med jevne mellomrom, men alikevel en ganske bra film tross sjangeren syns nå jeg. Problemet er vel litt mere sjangeren kanskje? Har aldri vært i militæret jeg så det er kanskje det, men har sett filmen før. Ikke noe nytt under solen, men en veldig bra film alikevel da.

Kjørte meg litt bort på vei hjem, havner seff i downtown når man kjører seg bort her i byen. Det er det stedet du ikke skal være om natta. Men det gikk bra, selvfølgelig!!

Lørdag stakk Margrete og jeg på stranda og jogga litt, tok noen armhevninger og gikk å kjøpte en stooor is på cold stone etterpå!
Var bedt på fest sammen med de jeg bor hos, så det gikk hele kvelden og natta. Morro ja! hurra!

Søndag var jeg veeldig tidlig oppe for å kjøre til San Pedro og delta på gudstjenesten i sjømannskirken der. Det var gøy sjøl om jeg led av noen ettervirkninger fra kvelden før, dog ikke slike ettervirkninger som room-maten min, han måtte sy 20 sting utpå natta. Spillte nesten alle sangene jeg kan sammen med ei dame som heter Miriam på fiolin. Skal gjenta suksessen neste søndag, men da har vi ikke noe reportoir...

Når det gjelder room-maten min så hadde han vært uheldig og fått knust noe glass og kutta hånda si stygt. Ble selvfølgelig jagd av vaktene og sraya med pepperspray etterpå. Gørrt. Dama hans var heller ikke særlig blid, så det var en deprimert mann jeg møtte her søndag ja... Jeg gav han ei pakke Ibux og forklarte om blandingsmisbrukets gleder.

Etter Gudstjenesten stakk jeg på Venice beach og var med på den ukentlige volleyballen som skandinavierene holder der. Føle seg litt levende igjen! Røre på kroppen sin! Godt! ...påfølgende fest og fjas... også veldig stas!! Hurra!

Mandag brukte jeg faktisk ganske lang tid på å stå opp, au, men når det var gjort tok jeg meg en laaaang joggetur på Venice beach igjen. Jogga helt fra Venice pier til Santa Monica pier og tilbake! Stolt ja. Det minner meg på at jeg forresten har et snart uutholdelig behov for å lære meg å surfe...

Etter jogginga var jeg med til et studio i Valley´n der Nick jobba med mixen til den nye plata med Jackob Lutrell. Det hørtes kjempebra ut! Engineer London Thompson. Vi gikk å spiste på en Brasiliansk restaurant etterpå, Margrethe, Nick og jeg. Skravla som vanlig om masse rart og spiste masse godt! God amerikansk kjukking mat! Hmmm, burde vel ha jogga litt igjen snart...

6 Comments:

At 2:31 PM, Anonymous Anonymous said...

Ja, ja! nok en epistel fra LA! Artig å lese hvordan du har det, og sannelig opplever du mye rart og spennende! savner bilder av alle de folka du treffer! kanskje det blir i neste blogg? Ha det fortsatt bra over there, kjære! Skfm

 
At 3:36 PM, Anonymous Anonymous said...

Hello darling....må jo si at misunnelsen vokser seg stor når man leser om store eskapader, shopping, studioer, strender etc...og latteren ligger løst når jeg leser om dine trenings meritter, blir mektig imponert, og ikke så overrasket at det hele avsluttes med et herlig "american dinner" måltid....slafs...nam nam...kos deg videre, og husk på meg når du er innom en "gift-shop"...snakkes...klem D.

 
At 1:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Kjære deg!
Relax litt mer ...
Kfgtl

 
At 4:15 PM, Blogger Bottom Buzzer said...

Verifiseringskoden var "hohoh", og det passet jo bra etter å ha lest om joggetur og kolestrolholdig amerikansk kultur. Her er det forresten kald sur vind og regn. Kos deg mens du kan!

 
At 5:06 PM, Anonymous Anonymous said...

hei igjen!!
Du, naa er jeg tilbake i LA og synes det kunne vaere skikkelig goy aa motes her hvis det kunne passe. Moter deg gjerne paa Venice Beach...
Take care homeboy.

Klem fra Sophie
USA nr 909-569-4705

 
At 5:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Hei igjen!!
Du, naa er jeg tilbake i LA og synes det kunne vaere skikkelig goy aa motes her hvis det kunne passe. Moter deg gjerne paa Venice Beach...
Take care homeboy.

Klem fra Sophie
USA nr 909-569-4705

 

Post a Comment

<< Home