Monday, November 14, 2005

Oppbrudd og utbrudd!

.. litt utpå dagen tirsdag ringte Nick meg og lurte på om jeg ville være med en runde! Takk ja, sa jeg og traff han i Hollywood på en kafe som heter Miafee. Vi spiste litt før vi leide oss inn i et øvingslokale for å spille og synge litt. Jeg presenterte noen halvferdige ideer som han hjalp meg videre med. Han er også en veldig flink vokal trener så han lærte meg noen teknikker og triks. Senere traff vi Runar på en Brasiliansk restaurant på Sunset Strip hvor vi spiste og skravla resten av kvelden.

Onsdag skjønte jeg endelig at det for alvor var trøbbel i heimen da jeg møtte stua full av møbler som var på vei ut. Mannen i huset rett og slett flytter etter en litt lei episode lørdag kveld. Husker den festen jeg fortalte om? Drama, sjalusi, 20 sting i handa, eks kjærester, osv. Ikke noe vold inne i bildet, snille folk dette her, men bare litt uheldig med noe glass. Stakkars fyr, og stakkars MEG som plutselig satt her uten internettforbindelse!? Det var nemlig hennnes anvsar å betale regninga og hans datamaskin. Av annet vi kan melde er det vannlekkasje på badet og huset er solgt. Noen som har kjøpt u-sett hus i Venice?

Shaun (som mannen i huset som ikke er mann i huset lenger heter) og jeg stakk på biblioteket i Venice for å surfe der. Ingen tråløs linje i det biblioteket, som forøvrig så ut som det kom fra den kalde krigen ØST for Norge, men derimot i nabobutikkens bakgård. Veldig koselig å sitte der altså, men maskinen må være fulladet med strøm for det eksistrer ikke kontakter. Like greit å lade maskinen, ha palmer og rask tilgang til m&m´s i stedet for et nedlagt bibliotek med kontakter? Ikke helt nedlagt da, men det så bare sånn ut..

På kvelden reiste Margrethe og jeg opp til Hollywood til Hotel Café og hørte på en fantastisk artist som heter David Ryan Harris. Det må alle musikk interesserte sjekke ut! Sammen med oss var Lou og Betsy.

Da jeg kom hjem var det en litt trist Shaun som hadde latt flytting være flytting og åpnet ei Martini flaske. Syns vel jeg måtte hjelpe til og være en god lytter, da jeg hadde et par bud´s i kjøleskapet som så sårt ønsket seg et par bein å gå på. Det måtte de jo få? Jeg er da et menneske!

Torsdag var det å komme seg på nettkafe igjen før jeg stakk til Santa Monica og spiste litt. I rein hyrten og styrten stil ble det bråbestemt at "naboer" gikk på en kino oppe i Hollywood, så da var det bare å kaste seg rundt og bli med Bergenseren Stein og dansken Hans. Syk film, men veldig bra. Da jeg kom hjem den kvelden fant jeg "fargo" i hylla til Amanda, hun som fortsatt bor her, så den på mac´n min og sovna. Mege bra film det også. Den har stått på lista mi leenge og det var godt å få det overstått! Vel verdt å bruke to timer på skal jeg si deg!

Fredag var det samme prosedyre; komme meg på nettkafe, finne noe mat, (denne gangen sammen med Roger) Stein ringer og bråbestemmer kino i Hollywood, kaste seg rundt og reise. Det har nemlig vært AFI film festival i Los Angeles i helga og der viste de noen Norske filmer som vi syns vi måtte se. Deriblant "vinterkyss" som var en helt avsindig bra film! Løp å se! Den er året Norske Oscar bidrag, og fortjener å vinne. Den vant iallefall hovedprisen under AFI Fest i Los Angeles. Vel fortjent! Jeg måtte tilogmed felle en liten tåre der jeg satt. Emosjonell på mine eldre dager veit du..

Etterpå stakk vi på Sky Bar, Sunset Strip, der vi møtte bl.a. Margrethe, Nick og Runar.

Lørdag var jeg en tur nedom sjømannskirka for å planlegge gudstjeneste. Dansken Hans, Bergenseren Stein, Billy from Norway og Roger fra Drammen haika ned til Hermosa beach der de ratt hadde tenkt å drikke en øl eller to. Skal nevnes at vi hadde sett Norge tape 1-0 mot Tsjekkia på en av de engelske pubene i Santa Monica først. De serverte øl der også. Jeg kom litt for sent pga at jeg sov, men kan forklares med at det en noen timer tidsforskjell til Norge så kampen var ferdig kl 11 om formiddagen. Tidlig for en som bryr seg like mye om fotball som... husker ikke, så lite bryr jeg meg faktisk..

Lørdag kveld var bedt med på konsert med Robert Wells på Kodak teathre, men det skjedde noe kluss med bilettene så jeg stakk hjem. Der jeg fant både han og hu foran tv´n med enda ei flaske Martini og stua fortsatt full av møbler. "Det var da dom vart venner att" tenkte jeg, men i dag var møblene borte. Tilogmed møblene på rommet mitt har forsvunnet så nå sitter jeg her med mac´n på fanget og klærne på gulvet. Det ble uansett så gode venner at jeg har fått igjen internett da, men det er alt jeg har bortsett fra en madrass og to stoler.

Opp kl 09.00 søndag morgen for å spille Gudstjeneste, tungt å stå opp, men veldig hyggelig å delta. Margrethe og jeg stakk deretter til San Diego for å høre Robert Wells, (han jeg gikk glipp av dagen før) før vi kjørte Runar på flyet. Av helt uvanlige mystiske grunner lå det to billetter til oss i døra, vi smilte og gikk inn. Veldig bra konsert, flink til å spille piano, flinke til å synge, og gode musikere generelt, gode stoler og et fint teater. Hilste bl.a. på Peter Jöback etterpå.

I dag har jeg spist frokost med Margrethe og jogget en time på stranda. Altså, jeg VAR på stranda en time, om det var effektiv jogging hele tiden kan sikkert diskuters, men jeg var da iallefall på beina hele tiden...

Forresten, nå oppdaga jeg at jeg plutselig har fått masse plass i SKAPET mitt! Da kan jeg jo kanskje vurdere å henge klærne som ligger på gulvet der?

13 Comments:

At 2:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Himmel og hav!!! haha, ble visst venner igjen ja! ser du sitter på gulvet med mac'n din! men strengt tatt, trenger jo egentlig ikke noe annet en madrass og mac da...... :)
er ikke så lenge til du kommer hjem nå! hurra! gleder meg til det jeg da.... kanskje ikke du men... :)
Love Ya, klem minsteminisøs!

 
At 2:55 AM, Anonymous Anonymous said...

Helt enig - himmel og hav!!! For noen opplevelser du har!!! Også som du kan skildre!!! En god latter..... Kom deg vel hjem!!!
Klem fra faster!

 
At 4:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Lest -tenkt -lest -tenkt! Godt du er i ungomma :-)
Kfgtl

 
At 5:42 AM, Blogger David said...

hm... knut anders som trøster og drikker øl med nyseparerte gutter, det skaper jo flashbacks så det holder. har du en sånn spesiell nådegave på det der, eller? :)

"naboer" er forresten utrolig bra laget. kult at du fikk sett den der borte.

 
At 11:04 AM, Blogger KuleKnut said...

Haha!! Er det noe jeg kan! hehe!

Gleder meg til å komme hjem også, selv om jeg ikke akkurat hadde behøvd å reise herifra med det første..!

 
At 1:08 PM, Anonymous Anonymous said...

Hehehe, Knut... Steinar fra Bergen heter Stein. Fortsatt fra Bergen da. Morro med biletter og kjoereturer og hiv opp og la gaa:)
Det er en sann glede aa bruke saa mye tid sammen med deg! Du er en humoer-smitter(hvis det er noe ord..!) og du behoever ikke vaere redd for aa vaere toeff i flokk!

 
At 2:14 PM, Blogger KuleKnut said...

Uups, en liten taypo snek seg visst inn der ja! Og LIGE MÅDE! Har det kjempestaas her i Ammerika! Sees vel til kvelden! hihi!

 
At 12:41 PM, Anonymous Anonymous said...

Ble anpusten av å lese opplegget ditt( eller var det mangel på sådant??)Men så bra at du har det fortsatt bra med mac`n på golvet....Da du var i San Diego, var du jo nærme slekta til far din!
kfM

 
At 8:28 AM, Blogger Bottom Buzzer said...

Jeg hørte litt på David Ryan Harris. Fyren har knallfin stemme!

 
At 10:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Hallo påsan!
Så ingen statue av deg i Istanbul???
Høres ut som om du har det bra og opplever masse. Knallbra!!! Må bare trekke frem en svakhet du har..en stooor en: du liker ikke fotball!?!
TL

 
At 12:38 PM, Blogger KuleKnut said...

Fotball er en livsfarlig idrett som utøves av skjødesløse mennesker, oftes gutter med senpubertale problemer. Vi snakker særdeles voldelige og farlige mennesker. Vi har sett voldtektsmenn, narkomane, sms fanatikere, religiøse, spyttere, hissig-propper, overdrevent forfengelige, ja de fleste typer abnormal og ofte meget farlig oppførsel blant verdens beste fotballspillere gjennom tidene. Disse trekkene er det også lett å se at de fleste av dem har dratt med seg ut på banen. Man kan knapt se en fotballkamp uten at man får servert de alvorligste skader som hjernerystelse, beinbrudd, kneskåler som deler seg i to, skuldre ut av ledd, albuer ute av ledd, knekte fingre og tær, overtråkk, samt stygge kutt og sår. I senere tid, en trend som utviklet seg kraftig under sist verdensmesterskap, er at spillerne i større grad prøver å rive klærne av sine motspillere. Er det rart jeg er skeptisk? Takke seg til tryggere idretter, feks. frikjøring ned ei bratt fjellside med pudder og moderat skredfare.

Ja, David Ryan Harris er griseflink men må oppleves live! Jeg får stappe han i kofferten og ta han med hjem til Norge..

 
At 2:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Tjohoo!! Nå har jeg lest igjennom hele ammrikaturdagboka di, moro moro :) Fikk kjeft av størstesøstra di pga lite skriveaktivitet fra min side her, og det har hun jo helt rett i - men skriver nå i alle fall!! Gleder meg til å få hele historien fortalt live på stabburet julaften, regner med det er en date som vanlig...? Ha en strålende "resten av turen", enjoy :) Kose kose

 
At 3:18 AM, Blogger KuleKnut said...

Å ja, blir itte jul uten!! Vi sees snart! Ha det alldeles fortreffelig i Russland! Følger med fra sidelinja jeg!

 

Post a Comment

<< Home