Monday, November 21, 2005

slutt summen..

Ja, nå sitter jeg trygt tilbake på stabburet, kjemper for livet mot en voldsom jet lag som dundrer frem med akselererende kraft. Målet er å ikke legge meg til å sove for kl 23, som jeg er i ferd med å få til, våkne i morra i normal tid og leve lykkelig livet ut.

For å oppsummere det siste døgnet så har det stort sett gått med til å kjøre fly. Opp kl 07.30 søndag morra etter 3 timer søvn, lukke kofferten og reise. Havna på pub i Venice med Roger og Billy kvelden før. Var faktisk innom noe som kunne minne om en nattklubb som huset en gjeng meget spesielle mennesker.

Det store spørsmålet var jo all bagasjen. Det var forsåvidt ikke noe annet enn tyngden som bekymret meg. Det skulle vise seg å være allt annet en grunnløs bekymring for da jeg kom til skranken bare ristet de på hodet og sa "ai ai ai, this is going to be very expensive..." Etter mye om og men ble kofferten delt i to der halve innholdet havna i en bag for å unngå overvekt, men seff mot et passelig "ekstra kolli gebyr". Det morsomme var at når kofferten var innafor vektreguleringa var den bare halvfull og den nyannskaffede continental bagen var tung som bly. Da bare ristet dama på hodet og sa noe rart på engelsk, festa tag´n og sendte shiten avgårde.

Wurlitzer kassa var det naturligvis ingenting å gjøre med bortsett fra å ta ut skoene. Hadde jo tilslutt ikke noe anna valg en å knipe igjen auva og dra visa´n. Når alt var reorganisert på den billigste måten og en time med intens pruting, flørting, svetting, grubling, mere pruting og mere flørting var unngagjort, havna sluttsummen på $480. Det vil si ca 3120,- kroner. Way to go!! De fleste har tippet på at det i værste fall ville komme på rundt $100 så jeg tenkte det er jo billig, kan betale $200 uten å blunke jeg, men et beløp nærmere $500 bekymret meg i et øyeblikk eller to. Var det verdt det? Å ja. Det begynte et sted nærmere $800...

Prøvde seff å sove så mye som mulig på flyet. Ikke lett når det er midt på dagen i hodet ditt og før det er kveld er det neste morgen. Du har også ingen steder å gå, gode filmer å se på, et passe vondt sete og $480 å erge deg over.

Var turen vellykket sånn helhetlig? Å ja. Planen var å se mere av Los Angeles, treffe folk og få inspirasjon. Det har jeg gjort. Med renter. Har også skjedd ting som ikke var planlagt. Det er vel egentlig en delt sannhet, for kanskje den viktigste planen var å la tilfeldighetene styre og være klar for å dumpe borti det som dumpes borti kan. Har jo hatt mange morsomme opplevelser fra strandliv, byturer og skilsmisser til nærkontakt med politi og andre autoritetspersonligheter. Av musikkrelaterte ting så hadde jeg vel ikke akkurat planlagt å få skrive sammen med Don Boyett og Nick Cooper. At jeg er i ferd med å skrive en management kontrakt var heller ikke på "to do" lista. Så tilfeldighetenes mål er oppfyllt.

Når det kommer til inspirasjon syns jeg L.A. er en merkelig by. Det er veldig inspirerende å være der for strengt tatt "alle" jobber med noe kreativt innen underholdningsbransjen. Enten det er film/tv eller musikk. Det ser også ut som om de fleste "får det til" på en eller annen slags måte og det virker som om det er lett å slå igjennom hvis du har et bra produkt. Man blir gira på å jobbe når man ser hvilke muligheter denne byen har å by på i forhold til forholdene jeg er vant til hjemmenfra.

Det som kan gå på inspirasjonen løs og fort knekke en helt i to er antallet flinke folk og ikke mins nivået på dem. Det sitter praktisk talt folk på gata og tigger penger med musikalske talenter jeg bare kan drømme om. Det er omtrent like mange band i L.A. som et er mennesker i Norge og de er alle sultne og mange av dem er grisedyktige. Har hørt noen artister her som rettogslett blåser hue av meg. En kan like fort føle seg både liten og dårlig som det motsatte. Kontrastene blir fort store og har hørt om folk som har slutta å spille etter å ha vært her. Jeg liker kontraster så det fikser jeg greit. Det viktigste er vel å holde fokus og det syns jeg sjøl at jeg har greid alldeles utmerket. Flinke Knut!

Kunne skrevet myye mere om alle disse tingene og en haug andre ting, men nå er klokka halv tolv og jeg har greid målet mitt. Selvfølgelig begynner jeg jo å våkne nå, men enn stann lyt skigar´n stå!

Oppsumering i en setning: En meget vellykka tur, opplevd masse sprøtt, fått mange nye kontakter og har spennende ting på gang i fremtiden, reiser tilbake om ikke alt for lenge men må bare skaffe til veie $480 ekstra først..

HAHA!! Jeg er stor gutt!!

7 Comments:

At 1:44 AM, Anonymous Anonymous said...

eh? gratulerer, management? Med hvem? brun som en sjokoladeplate? kb

 
At 5:18 AM, Blogger KuleKnut said...

hihi! Sjokolade høres godt ut!

 
At 11:50 AM, Anonymous Anonymous said...

Godt å sjå deg vel hematt :-)

 
At 1:33 PM, Anonymous Anonymous said...

kooooooooooooooooose i morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
At 1:00 PM, Blogger Bottom Buzzer said...

Virker som om du har hatt en fantastisk tur. Lykke til med jet lag'et. Det går seg til...

 
At 1:49 PM, Anonymous Anonymous said...

Kjempebra at alt gikk braaaaaaaaaaa!m

 
At 1:31 PM, Anonymous Anonymous said...

yfantastisk maate aa se livet paa:-) har sagt det foer, og jeg sier det igjen.. jeg er stolt av deg! du maa komme deg tilbake igjen hit..men naa er du vel busy med julekonserter og div andre fyll..hehe. hils martin! (det vil si; alfsen)
-margrethe-

 

Post a Comment

<< Home